Theme-Logo
  • Login
  • Home
  • Course
  • Publication
  • Theses
  • Reports
  • Published books
  • Workshops / Conferences
  • Supervised PhD
  • Supervised MSc
  • Supervised projects
  • Education
  • Language skills
  • Positions
  • Memberships and awards
  • Committees
  • Experience
  • Scientific activites
  • In links
  • Outgoinglinks
  • News
  • Gallery
publication name فاعلية نموذج التفكير النشط في سياق اجتماعي (TASC) في تدريس الفلسفة لتنمية مهارات التفكير المستقبلي لدى طلاب المرحلة الثانوية
Authors منى حمدى عبد العزيز بيومى عراقى
year 2023
keywords نموذج التفكير النشط فى سياق إجتماعى، مادة الفلسفة، التفكير المستقبلى
journal
volume Not Available
issue Not Available
pages Not Available
publisher Not Available
Local/International Local
Paper Link Not Available
Full paper download
Supplementary materials Not Available
Abstract

إستهدف البحث التعرف على فاعلية نموذج التفكير النشط فى سياق إجتماعى TASC)) على تنمية مهارات التفكير المستقبلى لدى طلاب المرحلة الثانوية ،وقد تكونت عينة البحث من (60) طالب وطالبة من طلاب الصف الأول الثانوى تم تقسيمهم إلى مجموعتين ضابطة وتجريبية ، وقامت الباحثة بتطبيق إختبار مهارات التفكير المستقبلى فى مادة الفلسفة(إعداد الباحثة). The study aimed to identify the effectiveness of Thinking Actively in Social Context (TASC) Model in developing future thinking skills among secondary school students. The study sample consisted of (60) male and female students from the first year secondary stage students who were divided into two groups: control and experimental. Moreover, the researcher used an future thinking skills test (prepared by the current study researcher).

Benha University © 2023 Designed and developed by portal team - Benha University